Puan vermedi·408 syf.····Okunma: 10 Şubat 2026 16:13 Gotik havasını sonuna kadar hissettiren betimlemelerle sizi sarıp sarmalıyor. Hem sadece mekan betimlemeleri değil, karakter betimlemeleri de bir şekilde karanlık ögeler taşıyor. Heathcliff’in intikam hırsı ve hırçınlığı dış görünüşüne yansıyor sanki. Catherine’in düşüncesizliği ve şımarıklığı karakteri görebilsek yüzünden okunacak gibi.
Karmaşık bir aile ağacı, karmaşık bir aşk hikayesi ve canı yanan bir aşığın intikam ateşi ile geri dönüşünü ele alıyor. Artık kitabın sonlarına doğru intikamın Heathcliff’i yeyip bitirmedi ve mecali kalmaması çok iyi yazılmıştı. Hele artık iyice delirdiği kısımlarda tüylerim ürperdi yer yer. Anlatımı çok beğendim, tam mevsiminde elime almışım. Hava durumunun yağışlı ve karanlık oluşu da bana eşlik etti.
Kitabın sonunda tüm bunlara rağmen yine de umut vadeden bir son yazmış Brontë. Keyifle okudum.