Puan vermedi·72 syf.··
2026 22. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2026 10:09
Volga: Herkesin 'Şaheser' Dediği, Ama Bana Hiçbir Şey Katmayan Kitap "Bir genç kızın Volga Nehri'nde yolculuğu... Peki ama ben bu yolculuktan neden bir şey anlamadım?" Merhaba kitap dostları! Bugün, yazar ve psikanalist Lou Andreas-Salomé'nin 1902 tarihli öyküsü "Volga"yı dürüstçe konuşacağım. Bu inceleme, bir "övgü" değil, bir "itiraf" olacak. Yazar ve Kitap Hakkında Kısa Bilgi: Lou Andreas-Salomé (1861-1937), Nietzsche'nin evlenme teklifini geri çeviren, Rilke'ye ilham olan ve Freud'un yakın dostu olan sıra dışı bir entelektüeldir . "Volga", yazarın "Eşikte: Yeniyetme Kızların İç Dünyasından Beş Öykü" başlığı altında topladığı öykülerden biridir . 16 yaşındaki Lyubov adlı bir kızın Volga Nehri'nde yaptığı gemi yolculuğunda, doğayla, yeni insanlarla ve kendisinden yaşça büyük bir doktora karşı hissettiği ilk duygularla tanışmasını anlatır . Neden Beğenmedim ve Anlamadım? - Ne Anlattığı Belirsiz: Bir genç kızın gemi yolculuğu, doğa betimlemeleri, bir doktora karşı hissettikleri... Ama bunlar neden anlatılıyor? Bir mesaj mı var, yoksa sadece "ergenlik böyle bir şeydi" demek mi? Ana fikri bir türlü yakalayamadım. - Psikolojik Derinlik Göremedim: Yazarın psikanalist olduğu söyleniyor ama karakterin iç dünyasında beni sarsacak, düşündürecek bir derinlik bulamadım. Lyubov'un hissettikleri bana çok yüzeysel ve mesafeli geldi. - Bana Hiçbir Şey Katmadı: Bir kitap ya düşündürür, ya hislendirir ya da yeni bir şey öğretir. Bu kitap üçünü de yapmadı. Okurken sürekli "Şimdi nereye varacağız?" diye bekledim ve kitap bittiğinde elimde hiçbir şey kalmadı. Belki de Benim Tarzım Değildir: Her okur her kitabı sevmek zorunda değil. Bu kitap belki de: - Dönem edebiyatına ve psikanalitik alt metinlere hakim olanlar, - Yoğun doğa betimlemelerinden keyif alanlar, - Olay örgüsünden çok atmosfer okumayı sevenler için yazılmış. Ben o okur değilim. Ve bu çok normal. Net ve Dürüst Puan: Bana kattığı hiçbir şey olmadığı, ne anlatmak istediğini anlayamadığım ve okurken sürekli "acaba bir şey mi kaçırıyorum?" hissiyle zorlandığım için 2/10. (1 puan, 72 sayfalık bir klasiği bitirme gayretime gitti.) Son Söz: Bazen bir kitap "entelektüel" diye, "Nietzsche'nin aşık olduğu kadın yazmış" diye okunur ve hayal kırıklığı yaşarsınız. Ben bu kitapla tam olarak bunu yaşadım. Bana göre değildi, anlamadım, sevmedim. Peki ya siz? Bu kitabı okuyup da benim gibi "Ne anlatıyor ya bu?" diyen var mı? Yoksa anlamak için bende mi sorun var? Sevenler, bu kitabın neye "vazgeçilmez" dedirttiğini anlatabilir mi? Sizce bir kitabın "derin" olması için illa anlaşılır olması mı gerekir? Dürüst yorumlarınızı merakla bekliyorum! Çünkü bazen en iyi incelemeler, sevmeyenlerin yazdıklarıdır.
Edebiyat
VolgaLou Andreas-Salomé · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20252,802 okunma
·
40 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.