8/10
·384 syf.··
2026 9. kitabı
Evett, başta ne kadar saçma bulduysam kitabın son sayfasını okuduğumda da bir o kadar sevmiş buldum kendimi.. Anlatımı güzel, her ne kadar bazı cümlelerini anlayamasam da bana çeviri kitap hissi verdi. Çiftin bir araya gelişinin mantıksızlığını atlattıktan sonra bir baktım kitap akıp gidiyor ve ben çatır çutur okuyorum. Eleştirilecek şeyler yok mu? Elbette vardı. Deniz gazetecilik bölümünde okuyan başarılı bir öğrenci, Batı ise okulun futbol takımının popüler kaptanı.. Takımın Koç'unun bu sene ben futbol takımıyla ilgilenemicem, onları takip edecek ve bana raporlayacak sistemli planlı birine ihtiyacım var demesiyle Deniz takımı takip etmek üzere seçiliyor. Tabi o sırada Deniz'in de bu sene tamamlaması gereken "aşk" konulu bir proje ödevi ve köşe yazısı olunca Batı sana bu konuda yardımcı olsun diyorlar. Böylece birbirlerinden her ne kadar çok farklı olsalar da aralarında mutual bir ilişki başlamış oluyor. Ama Allah aşkına biraz futbola ilgisi var diye gazetecilik bölümü öğrencisinin üniversite futbol takımının başında ne işi var? Çok saçma gelmişti bana burası.. Spor romantizmi severim. Bu nedenle de bu türde Türk bir yazar deneme çalışmamın başarılı sonuçlandığını düşünüyorum. Gerçi romantizm kısmı daha ağır basmıştı. Mesela Batı Beşiktaş'ta oynuyor aynı zamanda ama bu kısımları, maçları falan pek görmüyoruz. Düşünüyorum da iyi ki de görmemişim, koyu bir Galatasaraylı olarak Türk kitaplarındaki bu Beşiktaş konseptinden sıkıldım biraz açıkçası.. Neyse iyi ki bırakmamışım kitabı dedim. "File Arkası"nda spordan daha çok çiftimize odaklanılmıştı. Ve ben bunu çok sevdim. Deniz çift olmanın ve aşkın adımlarını takip ederken biz de ikisinin arasındaki ilişkinin aşama aşama evrildiğini okuyoruz her satırda.. Yüzümde kocaman bir gülümseme ile okudum sayfaları.. Bir de kadın karaktere ba-yıl-dım! Deniz her ne kadar kitapta sürekli asosyal vs olarak tanımlanmış olsa da öyle pısırık çekingen biri değil. Kendini çok güzel ifade edebilen, ne istediğini çok iyi bilen genç bir kadın.. Batı'yı da sevdim. Arada elbet tökezlediler ama o da yarıştıkları kulvarın yabancı olmasından diye düşünüyorum. Son olarak kitapta başı dışında hoşuma gitmeyen bir şey daha vardı. Deniz'in sürekli kendisinden ucube, tuhaf gibi ifadelerle bahsediyor oluşu.. Hiç sevmedim. Diyelim okuldakiler onun hakkında böyle düşünüyor ama onun gibi birisinin kendinden böyle bahsediyor oluşu biraz rahatsız etti beni.. Adaş olmamızdan, çoğu huyunun bana benziyor oluşundan galiba birazcık karakterle fazla empati yapmış olabilirim :) Çok tatlı, içinizi sıcacık yapacak, bazı sahneleriyle karnınızda kelebekler uçurtacak bir kitaptı. Keyifle okudum. İlk fırsatta yazarın 2. kitabını da sipariş edicem. Yaş sınırı olduğunu düşünmüyorum. Herkese iyi okumalar :)
File ArkasıMishelov · Guardian Yayınları · 2024781 okunma
·
62 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.