Ortak Okuma | Banu SEZER & Sevilay ile..
Tekvin – Arif ErginBanu SEZER ve Sevilay ’la birlikte çıktığımız bu ortak okuma yolculuğunu tamamladık Aynı metne üç farklı zihinle bakmak, özellikle böyle sembollerle ve gizemle örülü bir kitapta daha da anlamlı oldu Bol “acaba?”lı, bol tartışmalı bir okuma süreciydi
Tekvin benim için kolay bir okuma olmadı. Konu olarak gerçekten cesur bir kitap. Osman Hamdi Bey tabloları , özellikle “Tekvin” üzerinden kurulan bağlantılar, Illuminati meselesi ⃤ ve iki güçlü hanedan üzerinden anlatılan yapı… Bunlar hafife alınacak konular değil.
Tabloların içindeki semboller üzerinden yapılan kabalistik okumalar ve metnin yer yer mistik bir atmosfere yaslanması 🜁 kitaba farklı bir hava katıyor. Sanat, güç, inanç ve gizli yapılar arasında kurulan bağ 🜂; geçmişle bugünü birleştirerek “bilgi kimde, hakikat nerede?” sorusunu diri tutuyor. Okurken ister istemez “ya gerçekten?” diye düşünüyorsun
Zihni kurcalayan bir tarafı var ve bunu kıymetli buluyorum.
Ama işin edebi tarafına gelirsem burada zorlandım.
Açık söyleyeyim, karakterler bana çok yapay geldi. Sanki insan değil de fikir konuşuyor gibiydi Diyaloglar doğal akmadı. Bu kadar ağır konular daha derin, daha olgun bir anlatımla çok daha güçlü taşınabilirdi diye düşündüm. Yer yer anlatım bana acemice geldi, hatta biraz ergen bir üslup hissi verdi. Büyük meseleler var ama onları taşıyan kurgu aynı ağırlıkta değil gibi geldi bana.
Okuma sürecinde zorlandığım yerler oldu ama birlikte tartışmak kitabı benim için daha anlamlı hale getirdi Belki tek başıma okurken bu kadar üzerinde durmazdım; fakat ortak okuma sayesinde farklı açılardan bakma şansı buldum
Sonuç olarak bayıldım diyemem.
Ama hiçbir şey bırakmadı da diyemem.
En azından kafama bir sürü soru attı ve uzun süre düşündürdü…