Çalıştığım okulda Öğretmenler Günü hediyesi olarak dağıtıldı bu kitap. Normalde bu tarz kitaplar okumayı pek sevmem ama beni kitabı okumaya Cemil Meriç'in "disiplin içinde çalışmayı bu kitaptan öğrendim." sözü itti. Kasım ayında başladığım kitabı ise daha yeni bitirdim. Bunun sebebi kitabın sıkıcı olması değil. Sadece benim yoğunlaşamamdır. Kitap, şimdiye kadar okuduğum kişisel gelişim kitapları içerinde en ama en mantıklısıydı. İnsanın kendisini tanıması ve iradesinin efendisi olmasını en makul temellere dayandırarak anlatıyor. Sorumluluklarımızdan, hayallerimizden ve istediklerimizden nasıl kolayca vazgeçtiğimizi, her anlamda tembel yaratıklar olduğumuzu ve geçici heveslerle ömrümüzü geçiştirdiğimi direkt yüzümüze yüzümüze söylüyor yazar. Ben başta 34. basımı yapacak ve 22. önsözü yazacak kadar ne anlatmış olabilir diye önyargıda bulunmuştum. Ancak şu an kesinlikle herkesin kendisine çekidüzen vermesi konusunda okuması gerektiğini düşündüğüm bir kitap olarak görüyorum. İrade Terbiyesi