·192 syf.····Okunma: 18 Şubat 2026 17:16 Zülfü’nün her yeni çıkan kitabını heyecanla beklediğim son yıllarda okuduğum son 2 kitabı beni fazlasıyla hayal kırıklığına uğrattı. Anlatım biçimi Zülfü LİVANELİ’ye göre çok hafif kalmış. Edebi yönü de çok zayıftı. Sanki artık para kazanma saikiyle hareket ederek kitap yazıyor izlenimi oluştu bende. Yani biraz ağır kaçabilir tabi bu söylediğim ama maalesef bunu düşünmeden edemedim. Bu kadar ağır bir konuya sahip kitapta bile üzülerek söylemeliyim ki duygu bana tam geçmedi. Belki daha önce okuduğum kitaplarının kalitesi ve yüklediğim anlam sebebiyle böyle hissetmiş de olabilirim. Fakat ben kitabı pek beğenmedim. İlk sayfalardaki Kemal ve Leyla’nın aşkına dair anlatımları olsun akabinde yaşadığı umutsuzluk ve korkular olsun Zülfü’nün kalemine yakışır duygu anlatımlarını taşımıyordu. Sanki yaşı küçük, yeni yazmaya başlayan biri gibi izlenim bıraktı bende. Maalesef beğenemedim.