Puan vermedi·64 syf.··
2026 6. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2026 00:00
"Hiçbir çocuk kötü olarak dünyaya gelmez." Bu benim de daima katıldığım bir sözdür.Çoçuk içinde büyüdüğü aile ve toplumla şekillenir. Mesleğim gereği ; her gün çocukların işlediği ya da maruz kaldığı suçlarla karşı karşıyayım ve bir anne olarak üzüldüğüm , etkilendiğim dosyalar ve çocuklar oluyor.Bu çocukların ileride daha azılı suçlular olması da insanı tedirgin ediyor.Verilen cezalar ise çok da caydırıcı olmuyor. Yazar ; suç işleyen insanlar için "Kiminin karakteri eksik kalmıştır, kiminin eğitimi...Kiminin doğruları yanlıştır, kimi de yetiştiği karanlıkta kendi karartmıştır doğrularını hayatta kalmak için" diyor .Ve "İnsan 7 yaşında ne ise, 70 yaşında da odur" tembelliğini bir kenara bırakıp bu kadar çeşitli psikiyatrik ve karakteristik vakayı tek tip bir uygulama ile yani sadece dört duvar arasında bir süre hapsedip sonra serbest bırakarak düzeltmeye çalışmanın faydalı olmayacağını vurguluyor. Bu kapsamda kısacık bir kurgu ile ; insanlığa karşı bir suç işleyen şahsın birebir aynı muameleye maruz kalması ile ıslah edilebileceğine dikkat çekiyor.Elbette bu uygulama saf kötülüğü temsil eden ciddi suçları işleyenler için değil basit suçlar için geçerli olabilir. Kısa ve düşündürücü bir kurguydu.Duruşma beklerken vaktimi değerlendiren bir eserdi.Konusu ilginizi çekiyorsa okumanızı tavsiye ederim.
IslahatSelahattin Tomar · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2025655 okunma
··
334 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.