Puan vermedi·520 syf.····Okunma: 19 Şubat 2026 15:04 Martin Eden, güçlü bir karakter, hemen ardından Dorian Gray'in Portresi kitabını okumamı önerdi edebiyatçı bir arkadaşım. Martin Eden kesinlikle okunmalı, şüphesiz. Kitaba gelirsem, benim ilgimi çeken duygular ve insan ilişkileri olduğu için sizinde benim gibiyse ayrıntılı analizler yapabileceğiniz olaylar bulacaksınız, kişisel ve toplumsal gelişiminize katkı sağlayacak. Aşkla tanışan bir denizcinin aşkın peşinden giderken dönüştüğü adamı ve hayatını okuyacaksınız. Bu dönüşüm onu nereye götürecek, aşk bu dönüşümde ne yapacak, sınıf farklılıkları nasıl etki edecek, bütün bunları okuyacak ve hayatı sorgulayacaksınız.
Bir kitap okursun dışardan bir gözle bakarsın ve hakkında yorum yapmak kolay gelir. Sonra yine bir kitap okursun fakat bu sefer içerden bir gözle bakarsın o zaman yorum yapmak zor gelir, işte bende tam olarak durum bu şekilde fakat yazabildiğim kadar yazacağım… buradan itibaren spoiler içeriyor değerli kitapsever incelememe vermiş olduğun değer için teşekkür ederim.
Martini anlıyorum…
Can Ozan diyor ya
Bir kadın gelir, değiştirir seni
Alıştığın o sert, kararlı şeklini
Yüz binlerce yıldır böyledir gider
Suyun kumsala vurması gibi
Geldi ve değiştim, bugünkü bilincime ve kişiliğime ulaştım, kendime bir çok şey kattım geliştim, yaşadığım kötü olayları ve hisleri unutturmasa da, bu dünyada yaşanabilecek güzel hislerin de bulunduğunu hatırlattı, sonra da, gitti, bir kuru ‘sevdiğimi bil yeter’ cümlesiyle…
Martin eğer yaşamayı tercih etseydi belki iki yıl yalpalayacak sonra geçmeyecek sandığı buhranın içinden çıkacaktı. Evet insanlar onu korkutacaktı, yeniden inanmak aşka ve insanlara güvenmek onu sorgulatacaktı ama hayata devam edebilecekti…
Yeni kavuştuğu çevreye aidiyet geliştirmemişti geliştirmeyecekti de fakat onun ait olduğu bir çevresi zaten vardı. Kendi gibi içten samimi insanlar hayatında varolacaktı. Yaşarken dayanmak çok zor bazı acılara hiç geçmeyecekmiş gibi gelir ama alışılırmış… Martin’in güvenini boşa çıkaran ilah değil insanlardı, o çabalamış ve kader ona güzel bir yol sunmuştu… O ise hepsini reddettmeyi seçti. Martin gibi bir yol seçmek sadece çektiğin acıyı bu dünyada sonlandırır, peki ya sonra? Gerçekten biter mi acılar?