8/10
·596 syf.··
2026 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2026 19:44
Kitapdaki Dumbledore ve filmdeki Dumbledore arasında dağlar kadar fark var kitaptaki dumbledorun daha tontoş olduğuna hepimiz emimiz bence. İlk sahnelerde sirisun ölümü için üzüldüğünü ifade etmişti ve harry için bunun anlamı çok büyük bence çünkü Harry dumbledora çok değer veriyor ondan bunları duymak isterdi filmde böyle bir sahne yoktu tabiki. Sadece voldemorta karşı birlik olmak dışımda dumbledorla harry arasındaki bağ çok güçlüydü aynı şekilde dumbledore içinde Harry nin değeri çok fazlaydı. Dumbledore en başından beri Harry’nin ölmesini gerektiğini biliyordu ve bana göre daha farklı olması için elinden geleni yapmaya çalışıyordu o dahi aklında sürekli bununla ilgili düşünceler döndüğüne eminim ki ateş kadehinde voldemortun fiziken geri dönüşünde Harry nin kanını kullandığını öğrendiğindeki gözlerinin parıldama sebebi işlerin Harry nin lehine değiştirebileceğini farkettiği içindi bence. Kitapları okumayan biri voldemortun geçmişini okuyan kadar detaylı öğrenemeyeceği gerçeği. Bence voldemortun hayatından filmlerde de kitaptaki kadar detaylı bahsedilmesi lazımdı. Harry ve dumbledorun o düşünseli maceralı çok değerliydi. Voldemortun duygularını düşüncelerini ve istediğini elde etmek için o zamandan öldürmeye başlamasını. Babasının ölümünü morfine ( dayısına) atmasını vs vs . bizde onlarla beraber voldemortun zihninin derinliklerine indik okurken. Filmdede kesinlikle olması gereken sahnelerden biride voldemortun yıllar sonra hogwartsa gelip dumbledordan iş istemesi ve reddilmesi.. Abi bunu nası koymazsınız filme . Dahi adam tom u ilk gördüğünden beri nası biri olacağını biliyordu ama şans vermek istedi ama mlsf tom o sansı küçümsedi ona göre değersizdi. Ve o sahnede Dumbledorun tom a voldemort demeyi reddetmesi. ve aslında ikisinin karşı karşıya geldiği her sahnede ona tom demesi gerçeği. Dumbledore tom a o korkuyu en basından vermesi Voldemorta tom diyerek onu küçümsesi ve voldemortun tüm hocaları manipüle etmesi ama onu edememesi onda besbelli takıntı oluşturmuştu. çğnkü onun kendisinden güçlü olmasını kabul edememişti. Ahhh von von um var birde benim. Lavender ron u hiç sevmedi abi. Ron da zaten ginny nin onu dolduruşundan etkilendiği için bunu kabul etti bence. Ben bi tık kitapta tabikide böyke bisi yok ama kesin az bisi ask iksiri yaptı lavender çünkü revir sahnesinde ron *hermonie dedi ve zehirlenmeden önce ask iksirinin etkisinden tamamen çıkmıştı çünkü prof slughorn ron a panzehiri vermişti. Zaten hatasının farkına falanda vardı. Zaten zehirlenmeden öncede ayrılmaya çalışıyordu belkide lavender artık aşk iksiri kalmamıştı.( Bishamon ♡ kızma ron u sevdiğim içindi bu teori) ah ginny deanle çıkarken bile harry i seviyordun kabul et. Harry nin kitapda ginny e karsı olan sevgisini farketmesi kabul etmemensi falanda hoştu. Filmde o kadar olay arasında bunları farkedemiyorduk. Fluorun falan molly lerin evinde kaldığı sahneler derken aslında voldemortla harry nin hikayesinden bağımsız tatlış sahneler varken kitapta filmde neden karanlık olayları ele almışlar sadece anlamadım. hermonie kızım evin yok mu ne diye zırt pırt von vonun evinde kalıyorsun skzkekzkesk ve geldik sona kesinlikle ama kesinlikle dumbledorun ölümü filmde daha iyi işlemiş hem arkada çalan o dumbldore farewell müziği hem o düsüsü hem dumbldore öldükten sonraki herkesin asasını havaya kaldırması ve karanlık işareti ışıkla silmeleri.... derken başyapıt benim için ne kadar üzücü bi sahne olsada ilk 3 sahneme girer ama dumbledoru ve draconun astronomi kulesinin tepesindeki konuşması draconun dumblodru asasız bıraktığı için sevinmesi ama dumbldorun hem harry e bakmadan hemde o sırada draco ile hasbihal* ederken harry e taşlaştırması yani gerçekten gücüne hayran kalıyoruz ki mağara sahnesindede bunu gördük waaaaoww bi büyücü ve bence dumblodrun gücünün ne kadar büyük olduğunu bilmiyoruz görünenden çok daha fazlası bu adam neyse o astrononi kulesinden yaşananlar dumbledorum son anına kadar dracoyu ikna etmeye calısması ya da belkide o sırada sohbeti sürdürmese draconun onu öldürceğini düşündü zaten ölümünü planlamıştı belkide ilerde kendi ölümünden dolayı draconun nası bi pişmanlığa görüleceğini vs düşündü oyaladı bilemeyiz en az voldemortun zihni kadar karışık dumbledorun zihni benim için. ( sahne ne kadar mükemmel olsada draco ile konuşmalarını filme koymamaları olmamıştı kesinlikle yinede benim ilk 3 sahneme girer) Eh ama dumbledorun cenazesini filmdde görmedik ABİİİİİ SİZ NASIL O BÖLÜMÜ FİLME EKLEMEZSİNİZ KAFAYI YİCEM BÖYLE SAHNE EKLENMEMEZLİK OLUR MU neyse bu kitabında sonuna geldik üzülüyorum çünkü son kitaba geçtiğim için hp evrenine vedama yaklaşıyorum.
Harry Potter ve Melez PrensJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 202130bin okunma
·
48 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Abi zaten ron un hermione demesi revirde sadece filmde var onu da ayrılma sahnesi cekmemek için yazmışlar. Kızı parmagında oynatıyo sevgilin yoksa yoktur niye eksik kalmamak için kızın duygularıyla oynuyosun. Ron 👹