Sezar'ın Hakkı Sezar'a!
7/10
·269 syf.··
2026 12. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2026 21:42
Kitabı genel olarak sevdim. Her kitabın ve yazarın kendince bir tarzı vardır, seversiniz/beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz bu ayrı bir olay ancak Sezar'ın hakkı Sezar'a, bu kitap oldukça başarılı yazılmış güzel bir postmodern roman örneği. Benim de hoşuma gitmeyen yönler var ama olumlu kısım daha ağır basıyor. Şimdi kitapla ilgili düşüncelerimi aktarayım. 1. İhsan Oktay Anar'ın yine postmodern bir roman örneği var karşımızda, roman içinde ana hikayeye bağlanan pek çok küçük öyküyle aslında oldukça girift ve başarılı işlenmiş bir kurguyla üstkurmaca özelliğini çok iyi göstermiş. Bununla ilgili tek eleştirim; olaylar ilmek ilmek uzun bir sürede çok güzel örülüyor ama çözümlenmesi son sayfalarda ve çok hızlı bir şekilde oluyor. Sanki kitap birden bitiveriyor, bence gelişme ve sonuç kısımları da biraz da geniş ele alınabilir yani en azından ben okumaktan keyif alırdım. 2.Eğer kutsal kitapları biliyorsanız/okuduysanız, bu romanı okurken yer yer aklınıza Tevrat, İncil, tabii ki Kuran-ı Kerim'deki bölümler gelecektir. Mesela sayfa 231'deki "Alın! Bu kavunu yiyin! O benim etimdir! Rakıyı da için! O benim kanımdır!" ifadesi İncil ile ilişkili ya da 138. sayfadaki dünyanın yaratılış ifadesi aslında Tevrat'taki bu kısmı çağrıştırıyor ya da kitabın içindeki bir yan öyküde Kabil ve Habil anlatılıyor. Bunları bilmezseniz sadece okursunuz ama bilirseniz daha anlamlı ve keyifli bir okuma olacaktır. Bunlar da metinlerarası oluşa güzel örnekler. 3. Kitapta toplumsal olaylar, yaşananlar aslında yer yer ironik bir şekilde ifade ediliyor. Anlayana da çok şey anlatılıyor, bunları sakin kafayla okumak çok keyifli. İçindeki fantastik öğeler de yazarın özgünlüğünü ve kitabın orjinalliğini perçinliyor. Burada hoşuma gitmeyen yönü, bazı yerlerdeki kelime seçimlerinin gerçekten çok eski oluşu, bağlamdan bile anlayamıyorsunuz ve kitabın akıcılığını bozuyor. Buralarda kelime oyunu yapmış da olsa beni biraz kaybediyor yazar. Sonuç olarak benim için güzel bir eser. Bence kitaba bir de bu yönlerden bakmak lazım. İj İhsan Oktay Anar Suskunlar
Suskunlarİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 202611,8bin okunma
·
47 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.