Çok cesurca kaleme alınmış bir kitap. Ateist olan yazar, kendine göre “sözde” yaratıcıyla (kitaptaki efendi) bir hesaplaşmayı kabil üzerinden ve olabildiğince sarkastik bir dille yapmış. Eski ve yeni ahitteki (hatta Kur’andaki) mitolojik anlatıların hepsinin aynı olduğunu, farklı toplumlarda farklı zamanlarda ortaya çıktığını vurgulayarak dinlere de bir eleştiri getirmiş. Hangi dine mensup olduğundan bağımsız, inançlı ve dindar kişileri rahatsız eden bir anlatı. Üzerine çok uzun düşünülebilir ama yazmak bazı kesimleri incitir. Bana göre mutlaka okunmalı, çünkü saramago, bence dünya edebiyatının dahilerinden birisi..