Son zamanlarda okuduğum en yanlı kitaplardan biri. Nereden başlasam gerçekten bilemiyorum o kadar şaşkınım. Doksanları çok iyi yansıttığı ifade edilmiş ancak bir iki mahalle kültürüyle adını o dönemlerden bildiğimiz şampuan markasını görmekle doksanlara gitmiş olmuyoruz. Sorguladığım pek çok şey var: Mesela başkahramanın adı neden Mihrap? “Anne neden hükûmet gibi kadın?” Anne yetersizlikleri yüzünden mi hükûmete benzetilmiş? Çünkü benim okuduğum anne figürü kızına tam bir anne olamamış hiçbir zaman. Bağlılıktan ziyade bağımlılık oluşturmuş. Bir başka konu dinî değerler o kadar rahat değiştirilerek, dönüştürülerek verilmiş ki!.. Kader, sürekli sorgulanmış ama “Bana göre, Mihrap’a göre, sana göre!..” Kader, böyle bir şey mi gerçekten?!. Zaten kitabın bir bölümünde de doğa olaylarından sorumlu olan melek Cebrail -zannedilerek-verilmiş! Doğrusunu yazayım belki yeni baskılarda düzeltilir: Doğa olaylarından sorumlu melek Mikail olacak! Kitapta hiç mi iyi bir şey yoktu? Eğer yukarıdaki nedenler almanıza engel değilse mizahi cümlelerdeki benzetmelerin birkaçı gayet güzel ve güçlü kurgulanmış. Genel olarak edebî anlamda doksanları anlatan daha güçlü ve kırmızı çizgilere daha saygıyla yaklaşan kitaplar da bulabiliriz, diye düşünüyorum. Açıkçası ben çevremdekilere tavsiye etmem. Tüm fikirlerden saygıyla bahsedilebilen kitaplarla kalın. @Criticalreader Sinem SalBizim Zamanımız