Puan vermedi·112 syf.····Okunma: 19 Şubat 2026 16:57 Bir kadın olarak kadın olmanın zorluğunu bana tekrar hatırlatan bir kitap. Zaten ne yazık ki hiç unutmuyoruz. İnsanın ana karakter olan Firdevs'in yaşadıklarına dair satırları okurken içi burkuluyor. Ancak yine de kitabın sığ bir kitap olduğunu düşünmeden edemedim. Biyografik bir kitap ama çok da edebi bir değeri olduğunu düşünmüyorum. "Hiçbir şey ummuyordum. Hiçbir şeyden korkmuyordum. Bu yüzden özgürdüm." Bu cümle bana direkt Kazancakis'i hatırlattı zaten. Cümle kesinlikle ondan kopyalanarak yazılmış. Firdevs gerçekten bu şekilde söylediyse onu bilemem.