Üç farklı novelladan oluşan Zweig eseridir.
İlk bölümde kendini kitaplara adamış fakat hiç anlamadan kendisini esir kamplarında bulan sahafı,
İkinci bölümde enflasyon döneminde geçimini sağlayamayacak duruma gelen antikacının karşılaştığı acı durumu,
Üçüncü bölümde çevresinde sorunlu gördüklerine dokunan ve onları eski haline getiren herkese yardım eden insanı anlatır.
Bir çırpıda okunabilecek akıp giden bir kitap olmuştur benin için tavsiyedir.