·424 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Şubat 2026 02:10 Gurur ve Önyargı kitabını, klasiklere uzun bir ara verip yeniden başlamak istediğim bir dönemde okudum. Ve iyi ki Gurur ve Önyargı ile başlamışım diyorum. Kurgusunu günümüze kadar defalarca farklı kitaplarda görmüş de olsak sürükleyiciydi diyebilirim.
Yazar, toplumsal beklentilerle bireysel arzuların çatışmasını işlerken, duyguları ve düşünceleri farklı bir derinlikle aktarmış. Karakterlerin her biri, özellikle de Elizabeth Bennet ile Mr. Darcy, kitabın yazıldığı dönemin ahlaki, sosyal ve psikolojik kodlarını temsil eden, bazen de bunlara karşı duran güçlü karakterler olarak öne çıkmış.
Aslında çok bilindik bir kurgu, yazarın merak unsurunu büyük bir ustalıkla diri tutmasıyla sürükleyici bir hal almış.
Kesinlikle keyifle okunacak bir klasik