✓6 harfli bir tatlı...Ne olabilir acaba?Kitabı gördüğümde çok merak etmiştim.Bu soruyu anlamak için kitabın içine girmek gerekiyor.Ve Meltem için bu sorunun cevabı çok değerli!..
✓ Bir tarafta annesinin varlığından haberi olmayan ve babasının onu terk ettiği, babaannesi ve dedesi ile büyüyen Meltem; diğer tarafta çok sevdiği kocasını kaybeden ve çocukları tarafından yalnızlığa itilen Selime teyze...
✓Kader onları bir araya getirdi...
✓Kitapta fark ettiğim bir detaydan bahsetmek istiyorum. Meltem kötü olayları o an yediği yemekle bağdaştırıyor ve o yemekten nefret ediyor...Şöyle bir cümle kuruyor:"Benim ağzımın tadını da böyle alıp alıp gitmişlerdi.Oysa ne severdim tatlıyı çocukken ,bütün o tatlar kalbimi kıran, canımı yakan ,içimi sızlatan anılarla silinmişti damağımdan."
✓Kitap hüzünden ibaret değil tabii.Meltem'in aynı zamanda şöyle bir cümlesi de var çünkü:"Daha ilk kaşıkta anladım ne kadar özlediğimi ,daha ilk kaşıkta ağzımın tadı yerine geldi."Peki Melteme bunu dedirten ne oldu?..
✓Ben kitabı beğendim ve fazlasıyla alıntı topladım.
✓"-Şimdi fark ediyordum:Belki de yalnızlığımın adı buydu:İplerimi birinin eline vermeyi beklemek.Oysa başka bir ihtimal daha vardı; iplerimi kendimde tutabilirdim.Ve bunun farkına bu yaşımda ancak varmıştım.
-Belki de iplere hiç ihtiyacın yoktur.Kendi elinde olmasına bile..."
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar