Roman, Ege kıyılarında geçen, doğayla iç içe bir kasabanın hafızasını ve insanlarını anlatır. Merkezde, toplumun “deli” diye yaftaladığı ama aslında doğayı, denizi ve yaşamın kadim ritmini herkesten daha derin hisseden İbram vardır. İbram’ın hikâyesi sadece bir kişinin değil; denizin, balıkçıların, kaybolan türlerin, yok olan geleneklerin ve değişen dünyanın hikâyesidir.
Kasaba halkı, geçim derdi, doğa tahribatı ve modernleşmenin baskısı altında yavaş yavaş dönüşürken; İbram bir tür vicdan, hafıza ve direnç sembolüne dönüşür. Onun “divanı” ise aslında doğaya, geçmişe ve insana dair söylenmiş sözlerin, hikâyelerin ve içsel hesaplaşmaların toplamıdır.
Romanın özü şudur:
İnsan doğadan koptukça sadece çevresini değil, kendi ruhunu da kaybeder.
Yazar Ahmet Büke , şiirsel dili ve güçlü betimlemeleriyle okuru sadece bir olay örgüsüne değil, bir atmosfere ve duygu dünyasına davet eder. Yazmış olduğu çocuk kitaplarıda gayet başarılıydı.
Keyifli okumalar diliyorum..