8/10
·667 syf.··
Beğendi
·
2026 12. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Şubat 2026 01:35
İlk üç kitaba göre olayların artık gerçekten ilerlediği, bir şeylerin yerine oturmaya başladığı bir kitaptı. Okurken sıkılmadım, hatta çoğu yerde tempo hoşuma gitti ama kitapta canımı sıkan iki nokta var hatta çok sinir oldum da diyebilirim. Birincisi Aelin’ın karakter gelişimi. Güzel gidiyor gibiydi ama sonra bir anda Celaena'dan Aelin’a geçiş o kadar keskin oldu ki. Sanki zamanında o da hiç korkup sadece hayatta kalmaya çalışmamış, etrafında olan bazı şeylere göz yummamış gibi davranmaya başladı. Hatta Chaol ile arasında da böyle bir tartışma geçti. Chaol'un beynini kullanamadığını zaten düşünüyordum ama aynı şekilde sen de davranırken Aelin adamı niye bu kadar suçladın ki? Kitabın yarısında zaten her karşılaştıklarında bir laf dalaşı okuyoruz. 1 hafta çıktılar diye 4 kitap dramasını okuduk ve bence çok gereksizdi çünkü ikinizin de birbirinden pek farkı yok. İkinizin de hataları var ama sanki tek suçlu Chaol’muş gibi gösterilmeye çalışılıyor bunu da sevmiyorum. İkincisi de direkt Rowan karakteri. Ben bu kitapta berbat yazıldığını düşünüyorum. Normalde karakterlerin kişilik özelliklerinden dolayı onları sevmemişsem kitaptan puan kırmam zaten de bu kitapta beğenmediğim Rowan'ın karakter gelişimi. Üçüncü kitapta çok alışamamıştım ama ilerde daha güçlü bir karakter olacağını düşünmüştüm. Alışabilmem için daha fazla okumam gerektiğini söylemiştim üçüncü kitapta ama bence o kadar kötü yazılmış ki şu an asla sevemedim. Kadim bir savaşçıdan bahsediyoruz ama sorgulayan, ağırlığı olan bir figür görmek yerine “kraliçem ne derse o” modunda bir karakter okuyoruz. Kan yemini, aşk falan tamam ama bu kadar mı? Sorgulamıyor ya da o kadar güçlü bir savaşçı kimliği ile ilgili bir olay yaşanmıyor. Bence şu an okuduğumuz Rowan o herkesin konuştuğu meşhur savaşçı değil. Ayrıca ya adam mart kedisine döndü kitapta. Hadi ilk tamam dedim neyse arada olur birbirlerine yükseldiler de ya en kritik anda aklınız niye orda? Hoşuma gitmedi yani. Adamı kadim savaşçı kimliğinden çıkarıp mart kedisine döndürdünüz? Sanırım savaşıyorsunuz, ölüm ensenizde o yüzden neslin devamı için üreme içgüdünüz ortaya çıkıyor galiba ondan yani başka açıklama bulamadım. Olsun tamam da zamanlama o kadar kötü ki tek derdiniz bu mu şu an? Bu kısımda o kadar sinirim bozuldu ki doğru düzgün yazamadım bile... Güçlü bir karakter okuduğumu hissetmek istiyorum ama burada daha çok Aelin’ın etrafında dönen biri gibi kaldı yani. Tüm erkeklerin de bizim kız etrafında pervane olmasından bahsetmeyeceğim uzun uzun. Bir diğer sinir bozucu nokta da o. En sevdiğim karakter kesinlikle Manon. Aelin ve Rowan dışında tüm karakterlerle bağ kurdum zaten. Manon'u daha fazla okumak istiyorum. Rowan ile Aelin'in mart kedisi halleri yerine Manon'u daha fazla okuyabiliriz. Yani size şunu söyleyeyim Kaltain karakteri bile sonradan Aelin'den daha çok sevdiğim bir karakter oldu...
Gölgeler KraliçesiSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20182,307 okunma
·
152 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Manon gerçekten harika bir karakter yaa🤌. Seriye eğer devam edersem sırf manon için ederimm.
Gökçe⋆˚꩜。
Gönderi Sahibi
Aynı şekildeee😍 onu daha fazla okumak istiyorumm