insan kendi tipinin farkında değilse, kaderi tarafından her zaman yönetilir.Yani insan kendi baskın fonksiyonunu ve gölgesini tanımazsa, hayatını bilinçsizce yaşar.
Bu noktada aklıma Nietzsche'nin yaklaşımı geldi:“Kendini tanı” sadece ahlaki değil, psikolojik bir zorunluluk.