Bir Başarı Trajedisi:Martin Eden
8/10
·517 syf.··
2026 16. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 06 Mart 2026 18:28
Olay aslında çok tanıdık: Martin, denizlerde ömür tüketmiş, kaba saba ama kalbi pırlanta gibi bir gemi işçisi. Bir gün kendi dünyasından çok farklı, eğitimli ve zengin bir kıza (Ruth) öyle bir aşık oluyor ki, "Ben bu kıza layık olmalıyım" diyor. İşte o an Martin için hayat değişiyor. O Azim Yok mu O Azim:Martin, sadece aşkı için değil, kendini ispatlamak için de uykusuz geceler geçiriyor. Kendi kendine okuyor, yazıyor, tırnaklarıyla kazıyarak bir yazar olmaya çalışıyor. Aç kalıyor, herkes ona "yapamazsın" diyor ama o pes etmiyor. Sonunda ne mi oluyor? O çok istediği başarıya, paraya ve üne kavuşuyor. Acı Bir "Vazgeçiş": Ama hikayenin can yakan yeri burası: Martin zirveye çıktığında bakıyor ki, eskiden onu aşağılayan, yüzüne bakmayan herkes şimdi önünde eğiliyor. Hatta o uğruna dünyaları yakacağı kız bile Martin'e değil, Martin'in "başarısına" hayran. Martin o an anlıyor ki, arasına girmeye çalıştığı o kibar dünya aslında bomboş ve sahteymiş. Ve Son Durak: Başarı Martin’e mutluluk değil, koca bir yalnızlık getirir. Çünkü o artık ne eski gemi işçisi Martin, ne de o sahte dünyanın bir parçasıdır.. Büyük bir hayal kırıklığı ve yalnızlık hissiyle dolar. Martin için başarı, aslında büyük bir yenilgidir. O dünyaya ait olmadığını anladığında da artık çok geçtir. Özetle:Martin Eden, Bir insanın aşk uğruna kendini yoktan var etme çabası ve sonunda bulduğu dünyanın ne kadar sahte olduğunu görüp yaşadığı büyük yıkımın öyküsüdür.
Edebiyat & Roman
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
··
796 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
…Martin o an anlıyor ki, arasına girmeye çalıştığı o kibar dünya aslında bomboş ve sahteymiş. Ve Son Durak: Başarı Martin'e mutluluk değil, koca bir yalnızlık getirir. Çünkü o artık ne eski gemi işçisi Martin, ne de o sahte dünyanın bir parçasıdır…🖋️👌
Kendimi anlatamadiğim yerlerde martini anlıyor gibiyim
Saliha Ümran
Gönderi Sahibi
hilal ama beklentisi doğrultusunda olmadığı için elinde kalan tek şey mutsuzluğu oldu. Bir şeyi zorla oldurmaya çalışmak hüsrana uğratır çoğu zaman
Tek kelime ile "Müthiş" bir yazı olmuş Saliha Hocam Emeğinize sağlık 👋