Hapishaneye düsen kadınlarin bir kaçının Yeter adlı mahkumun agzından yazılmış hayat hikayeleri. Yeter orada en uzun süredir kalan ve müebbete mahkum bir kadın. En sonda kendi hikayesinden de bahsetmis.
Kitap hem sayfa sayısı hem de anlatimin sadeligine bagli olarak bir gün icinde okunabiliyor. Hikayelerin ilgincligi de okumaya ara vermeyi engelliyor.
Kişilerin yaşam öykülerinden daha fazla ilgimi çeken kitabin başindaki ulkemiz istatistikleriydi;
"Türkiye deki kadin sucluluk orani %3, kadınlarin en cok isledigi suc ise % 71 oraniyla cinayet. Erkeklerden farkli olarak kadinlar cinayeti önceden planlamiyor. Şiddete maruz kalma, yogun öfke ve birikimler başlangic noktasi oluyor."
Bence bu kitap konuya yani kadın mahkumlara kısaca deginmiş ve farkındalik yaratılmak istenmis. Bir ya da bir kaç kadının hayati daha detaylı anlatılabilirdi.Bu anlamda kitabi yetersiz bulduysam da, günümüz gerceklerine parmak bastıgı için yine de okunmalı diyorum...