"Telefonun zili yarı boş salonda çaldı.Kaçırılma haberi odada yankılandı. Şu tek cümleyi yüksek sesle söylediğimi hatırlıyorum:" Baba öldü." Sonra sustum."
Cezayir'in bağımsızlığından hemen önce 1962'de köyünden kaçırılıp öldürülen ve nereye gömüldüğü bilinmeyen bir babanın hikayesi.
Otobiyografik bir hikaye bu. Birazı yazarın hatırladıklarından birazı da annesinin ölümünden sonra eline geçen mektuplardan yola çıkarak yazılmış bir roman.
Çok etkileyici bir konusu var. Savaşın kötülüğü aileleri, toplumları nasıl parçaladığı kişisel bir hikayeden yola çıkarak etkileyici bir dille anlatılmış. Romanın çevirisi de çok başarılı.
Çok sevdim okuyun.