Allahaısmarladık ’ı bitirdim ama okudum demek içime hala sinmiyor. Bu kitabı okudum demek, satırlarına dokunmak kadar hafif kalır. Çünkü aslında bir insanın kalbine konuk oldum. Sözcüklerle ifade edilemeyecek bir sessizliğe şahit oldum, bir şehidin kaleminden dökülen hayatı tuttum elimde. Çanakkale şehidimiz Teğmen İbrahim Naci’nin satırlarına yorum yapmak, değerlendirmek.. Buna kelimelerim yetmiyor, hatta haddim de değil gibi. Her cümlede bir bekleyiş, her satır arasında duyulmayan bir dua var.
Bu kıymetli günlüğü temin eden, koruyan ve bizlere ulaştıran Seyit Ahmet Sılay Bey’e minnet duymamak mümkün değil. Bir emaneti koruyarak aslında bir kalbi, bir hatırayı yaşatmış. Başta İbrahim Naci olmak üzere tüm aziz şehitlerimizi rahmet, minnet ve dualarla anıyorum. Rabbim bu millete bir daha böyle acılar yaşatmasın. Birliğimizi daim eylesin. Bu kitabı anlatamam, sadece kalbimde açtığı yeri sessizce taşırım.
Bir insan son sözünü söyledi. Geriye, o sözün ağırlığıyla baş başa kalmak kaldı..