Bu dünyadan iyi ki geçtin..
Puan vermedi·300 syf.··
2026 13. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Mart 2026 10:29
"Kimse dinlemiyorsa beni ya da istediğim gibi dinlemiyorsa günlük tutmaktan başka çare kalmıyor. Canım insanlar! Sonunda bana bunu da yaptınız." Oğuzcuğum Atay… Bir kitap insanın içini parça parça eder mi? Benim etti. Özlemlerin, istediklerin, anlaşılamadıkların, vazgeçmediklerin… Bıkmadan, usanmadan bu toplum insanına olan gözlemlerin, kültürün, okuduğun kitaplar, araştırmaların… Baştan aşağıya “boşuna sevmiyorum bu adamı” dediğim en gerçek halin. O satırlarda Tutunamayanlar’ın, Tehlikeli Oyunlar’ın, üzerinde hazırlandığın ama ömrünün yetmediği çalışmaların var. Her biri öyle güzel ve öyle özeldi ki… Ve ah Selim… Her zaman hissettiğim gibi, Tutunamayanlar’ın Selim’inde ne kadar çok sen varmış. Belki o zaman görülmedin ama şimdi binlerce kişi seni sadece görmedi, anladı da. Erken ayrıldığın bu dünyada bunun çok önemi var mı bilemem… Ama yine de iyi ki bu dünyadan bir Oğuz Atay geçti. “Ne istiyorlardı senden Selim? Belki sen çok şey istiyordun onlardan. Verdiğinin hiç olmazsa küçük bir parçası kadar bir şeyler istiyordun. Sonunda kaçıyorlardı. Hayır, sen kaçıyordun. Hayır kaçmıyordun: İnsana ihtiyacın vardı. İnsanı arıyordun canım kardeşim. Bunda utanacak ne vardı?”
GünlükOğuz Atay · İletişim Yayınları · 20207,3bin okunma
·
36 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.