·288 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Mart 2026 23:27 Bir ömür nasıl yaşanır?
Asla bitmez sandığımız bu hayatı kendi hür irade ve seçimleriyle yaşayan ve tatmin olan insan sayısı azınlıktır sanırım.
İşin içinde,doğduğun aile,yaşadığın şehrin getirileri,inancın,karakterin,zekan,maddi manevi donanım,o kadar çok faktör var ki “bir ömür nasıl yaşanırı belirleyecek”…
Bir ömür nasıl yaşanır bilmiyorum ama
Bu hayattan iyi bir insan olarak göçüp gitmek isterim…
Ne kadar yer gezersen gez,ne kadar lezzetli yemekler yersen ye,ne kadar kaliteli giyinirsen giyin,en iyi üniversitelerde oku,ne kadar üst sınıf yaşarsan yaşa günün sonunda şu soruyu sormak istiyorum kendime
-Rabbim benden razı mı?
Bir ömüre çok mutluluk,çok hüzün,çok bilgi,çok çoklar sığdırsak da
Musalla taşında ismimizin dahi zikredilmediği
“Merhumu nasıl bilirdiniz? sorusu beni çok düşündürüp çok hüzünlendiriyor….
Bu eserde şüphesiz ,çok güzel öneri kitaplar,filmler,gezilecek rotalar var ,hepsini not aldım,alıntılarda da mevcut,fakat bana nedense tüm bunlardan ziyade yazarın şuan hayatta olmamasından dolayı sanırım ,ölümün soğuk ve gerçek yüzünü hissettirdi kapağı kapattığımda yazarın ismini okuduğumda …
Hayata güzel eserler bırakmış olmak,bir çok insanın hayatına bildiklerini aktararak dokunması çok güzel…
Sayısız sorgulamalara düşüncelere sevk etti eser
Şu alıntılar çok kıymetli,okuduktan sonra sizde kendinize mutlaka sorun
Bir hayat nasıl yaşanır?
Nasıl yaşarsanız tatmin ve mutlu hissederdiniz?
Kime göre neye göre bir ömür nasıl yaşanır…
Aşağıdaki kitabın arka kapak cümlesi çok güzel bir öneri niteliğinde ve yılların birikimiyle oluşan cümleler
“Cesur olun.
Kendinizi rahat hissettiğiniz alanın dışında pencereler açın. Farklı dünyalarla ancak böyle tanışırsınız.
Ben hep yerimde dursaydım,dünyamı değiştirecek insanları aramasaydım,bugün tanıdığınız ben olmazdım.
Bir insanın bittiği an,miskinliğe esir olduğu andır.
İnsan,konforundan vazgeçmeyi göze almalıdır.
Kendi dünyasını yerinden kendisi oynatmalıdır.”
İlber Ortaylı
Bir ömür nasıl yaşanır’ı 2019 Corona günlerinde okumuştum.
İnsan bir kitabı en az iki defa okumalı,eğer çok okunması tavsiye ediliyorsa.
Bu eseri o zaman okuduğum ben ile şimdiki okuduğum ben çok farklı,arada uçurumlar var.
29 yaş ile 36 yaşım arasındaki bilinç düzeyim gibi bir uçurum.
O zaman ki dünyaya toy bakışımla şimdiki ben arasında bilinç düzeyi farkı var.
İlber Ortaylı yaşayan tarih diye anılıyordu
Yaşamak ve bilerek hissederek dünyaya bakarak yaşamak
Tüm tarihi doğru kaynaklardan okuyarak yaşamak.
Düşünüyorum da insan,doğru kaynaklardan dahi okusa bir eseri yine anlamak istediği ve bilinç düzeyi kadar algılayıp anlayacaktır.
Şimdi bu eserde benim en çok dikkatimi çeken;
Türk edebiyatı ve Rus edebiyatı önerileri;
“Türkçeyi sevdirmeleri
açısından eskilerden üç ismi özellikle öneririm:
Ahmet Rasim,Reşat Nuri Güntekin ve Hüseyin
Rahmi Gürpınar,Halide Edip Adıvar”
Ahmet Haşim’in şiirleri mesela dünyaya faklı bir pencere açar
Ahmet Haşim’in tüm şiirlerini okudum ve aynı düşüncedeyim onun gün batımlarına dair tasvirleri beni de çok düşündürüp hüzünlendirir
Rus edebiyatı önerileri
•Suç ve Ceza
•Karamazov Kardeşler
•Gogol
•Aleksandr Puşkin
•Anton Çehov’dan tiyatro edebiyatın Mozart’ı diye bahseder.
•Lev Tolstoy’un tüm Eseler’ini öneriyor.
(Tolstoy’un kalemini çok seviyorum.
Anna Karanina ve İnsan ne ile yaşar eserleri çok kıymetli bende)
Fransız edebiyatından ne okumalı?
•Carlo Goldoni
•Dante
•Petrarca
•Giovanni Boccaccio
•Curzio Malaparte
Fransız edebiyatın üç büyük tiyatro yazarı;
•Moliere,Racine,Corneille
Fransa felsefi yazımda da “Descartes” ile ön plana çıkmıştır.
2026 baharı bir daha yaşanmayacak
Hem şehrimde yaşanan baharı gezerek yaşayacağım hem de bu eserler arasında okumadıklarımı okuyacağım.
İstanbulda olmanın tüm güzelliklerini yaşayacağım.
İnsan yaşadığı şehir önce tanımalı.