Sineklerin Tanrısı / William Golding
Sineklerin Tanrısı beklentilerimi yerle bir eden bir kitap oldu. Bu kadar iyi olacağını ve kesinlikle herkese tavsiye edeceğim bir kitap olacağını asla düşünmüyordum. Neden daha önce okumadım desem de daha fazla geç kalmadan okuduğum için mutluyum. Sineklerin Tanrısı, öncelikle sembolik ve simgesel anlatımlar içerdiği için ilgi çekici bir kitap. Kitapta faşizm, iktidar mücadelesi, demokrasi, yönetimsel zorbalık, diktatörlük, toplumların seçim eğilimleri gibi bir çok konuya değinildiğini görüyorsunuz. Hatta kitabı bitirdikten sonra ben ne okudum diye bir sindirme süreci de yaşıyorsunuz. Güç savaşının, egonun ya da üstünlük kurma hırsına kapılmanın yaşadığımız dünyaya akıl almaz derece zarar verdiğini; çocukların kendi iç savaşları üzerinden harika bir simgesel anlatımla anlatıyor yazar. Aslında gerçekçi bakacak olursak günümüz dünyasında ülkeler arasında yaşanan şeylerin kitapta anlatılan hikayeden çok da farklı olmadığını fark ediyorsunuz. Bunun yanında kitapta iyi ve kötünün farkını da derin bir şekilde hissediyorsunuz. Kitabın efsane cümlesi 105. sayfa da geçen "Bizden başka canavar yok belki..." cümlesi... Kitap hakkında konuşacak ve söylenecek çok şey var ve ben daha fazla detay vermeden konunun gerisini siz değerli okuyuculara bırakayım... Herkese keyifli okumalar diliyorum...