İyi Bir Devam Ama Daha İyisi Olabilirdi
6/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2026 53. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 31 Mart 2026 23:56
Kâbus serisi böylelikle bitti ve ben de bu çerezlik seriyi nihayet tamamlamış oldum. İlk kitap ilgi çekici bir konuyla başlamıştı ve devamının yazılmasına her ne kadar gerek görmesem de yine de keyifle okudum. İki kitabı da hatırlamak için şöyle kısa özetler geçeceğim: Bir Kabusa Dalmak ’ta Devrim adındaki erkek ana karakterimiz, bir gün hayatına öyle ya da böyle girmiş olan kadınlara karşı sergilediği davranışları ve onların yaşadığı zorluklar hakkındaki duyarsızlığı sebebiyle Büyücü Kadın tarafından cezaya çarptırılır. Öyle ki bu ceza kapsamında ertesi gün kendini kadınların hâkimiyetindeki bir dünyada yaşarken bulur. Süre sınırı verilmez; ancak laneti kaldırmanın bir yolunu bulduğu takdirde oradan çıkmasına izin verilecektir. Bir Kâbusa Uyanmak ’ta ise laneti kaldırmayı başaran Devrim, bu kez de o zamana dair hiçbir şey hatırlamayan ve eski düzene dönmüş dünyada kendi çabalarıyla yolunu bulmaya çalışan Bade’ye elinden geldiğince destek olmaya çalışır. Bu kez kahramanımız Bade’dir ve hikâyeyi onun gözünden izleriz. İlk kitap daha çok komediye ağırlık verdiği için yazarın bizlere anlatmak istediği mesaj bana kalırsa biraz havada kalmıştı; ama devam kitabında konu daha ciddi bir şekilde ele alındığı için artık fikrin tam anlamıyla oturduğunu ve okuyucuya da daha iyi yansıtıldığını düşünüyorum. Buna ek olarak karşımızda daha olgunlaşmış bir metin vardı ve ilk kitaptakinin aksine kahramanımızın iç dünyasındaki yerli yersiz yorumlardan da büyük ölçüde arındırılmıştı. Gerçi bu sefer de odak Bade’nin duygularındaydı ve olay örgüsü göz önünde bulundurulunca oldukça kasvetli bir hikâye okumuş olduk. Buldukça bulanıyorum ben de, ne yaparsınız işte. Romantizm yönünden bakarsak Bir Kâbusa Uyanmak ’ta, ilk kitabın aksine daha fazla aşk vardı ve kesinlikle her şey daha güzel işlenmişti. İkilinin yaşadıkları ve aralarındaki ilişki yavaş ve ölçülü şekilde ilerliyordu. Bade’yi de artık iyi tanıdığımız için her iki karakterle bağ kurup duygularını anlamamız kolaylaştı. Gerçi kitap yine tek taraflıydı. Yani hikâye boyunca ana karakterlerden yalnızca birinin bakış açısıyla romanı okuduk. Keşke yazar her iki kitabında da daha dengeli bir dağılım yapsa ve her şeyi iki farklı kişinin de ağzından duyabilmemizi sağlasaydı. Bu sefer konunun daha ciddi olduğunu söylemiştim; çünkü ortada bizim kahramanlarımızın önünde işlenen bir kadın cinayeti vardı ve bu kesinlikle kitaptaki en önemli olaylardan biriydi. Ama Bade, her ne kadar olayı sürekli hatırlatsa ve bu yüzden zor zamanlar yaşasa da gerçek anlamda neredeyse hiçbir şey yapmadı ve ancak finalde ufak bir hamle gerçekleştirebildi. Gerçi o da sadece önemsiz bir ifadeden ibaretti. Yine aynı şekilde Devrim de yalnızca kitabın sonunda kayda değer bir şey yapabildi. Hadi onun hiçbir şeyden haberi yoktu (gerçi bu aşırı pasifliğine bahane değil ya neyse); fakat Bade keşke bu cinayetin çözümü konusunda hikâye boyunca daha aktif rol oynasaydı. Şimdi elbette ki onun bir polis ya da dedektif olmadığını biliyorum ve suçlunun da nüfuzlu biri olması büyük ölçüde elini kolunu bağlıyordu diyelim. Yine de en azından şirkette sorup soruştursa, kurbanın ailesi ve arkadaşlarıyla görüşse, yani hiç değilse bir şeyler denemiş olsaydı. Ayrıca Devrim ya da Miray’a güvenmeyi seçerek de ilerleme kat etmeye çalışabilirdi. Gizemi tümüyle çözmüş olmasaydı bile yine de birkaç kanıt bulabilirdi ve polise ifade verme faslında, Devrim gibi güçlü birinin yardımını alarak bulduklarının önemli yerlere ulaşmasını sağlayabilirdi diye düşünüyorum. Niyetim kitabın türünü falan değiştirmek değil; sadece hikâye boyunca bir cinayet her şeyi bu kadar etkiliyorsa ve sürekli olarak da anılıyorsa, bu konu hakkında muhakkak bir şey yapılması gerektiğini savunuyorum, o kadar. Hikayede çok büyük bir olay var; ancak karakterler buna karşı yeterince aksiyon almıyor. Her iki kahraman da süreç boyunca fazla pasif bir tutum sergiliyor. Bu, yazarın kendi seçimi olabilir elbette; fakat bu tercih olayın etkisini büyük ölçüde azalttı. Sonuç olarak Bir Kâbusa Uyanmak ’ı kesinlikle ilk kitaptan daha başarılı buldum. Basit dili, sayfa sayısının az oluşu ve ilgi çekici konusuyla da güzel ve çerezlik bir kitap/seri. İncelemem bu kadardı, bir sonraki yazımda görüşürüz.
1000Kitap
Bir Kâbusa UyanmakR. Ayça Kavraz · Artemis Yayınları · 2025516 okunma
·
125 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Firefly
Gönderi Sahibi
🩷🩵 Kâbus Serisinin 1. Kitabı Olan Bir Kabusa Dalmak 'ın İncelemesi → #300053678