Kendimi tam olarak böcek gibi hissettiğim bir dönemde tesadüfen Kafkayı merak ettiğim için okuduğum bir kitap. Bir insanın çevresindeki insanlar tarafından baskılanması değersiz ve bir hiçmiş gibi hissedilmesi çok iyi anlatılmış. Bu kitabı edebiyat dersinde sınıfa anlattığımda çoğu kişi saçma sapan bir kitap insan böceğe dönüşür mü demişti. O yüzden bu kitabı okuyup anlarsanız bilin ki cahil ve niteliksiz bir insan değilsiniz.