Yanlış hatırlamıyorsam kitabı ilk kez bir arkadaşım da görmüştüm. 100 Temel Eser içerisinde oluşu dahada etkiledi.beni birkaç ay sonra edebiyat hocamız dört kitap ismi verdi. bu kitaplar hakkında sınavda sorular soracağını söylemişti. bilirsiniz bu olayı, genellikle kimse okumaz kitabı.yazılı zamanı gelince de kitabı okuyan- genellikle ön sırada oturan- kıza başvurur bütün sınıf. kitap hakkında bilgi almak için. daha sonrasında dedim ki "ben de okumalıyım bu kitabı. "ama bilin bakalım ne oldu? tabii ki okumadım sınava çalışarak kendimden geçmek daha cazip geldi ama etkinlik sayesinde kitabı ulaştım. iyi ki de uğraşmıştım. gelelim kitabaaaa
SPOILER İÇERİR
çocuk hayalci hayatı acı verici. çocuk küçüklüğümü hatırlattı bana. hayal kurmayı çok severdim. benim Boynuzlu Geyik Anam yoktu. Momun Dede gibi bir dedem de yoktu. ama oo çocuğun ninesi gibi akrabalarım vardı. benim deli olduğumu düşünen. üzücü bir durum 6-7 yaşında ki bir çocuk için. temiz ve saf bir çocuk düşünün. zaten bütün çocuklar temiz ve saftır. çevresinde ki insanlara iyi ya da kötü benzemeye çalışırlar. lakin bu çocuk öyle bir çocuktur ki balık olmak ister balıklara özenir. mutsuzdur. mutluluğu doğada bulunmayı sever. dedesini çok sever. yardımsever bir dedesi vardır. bizim çocuğun dedesine tav olması bundandır. Orazkul ise çocuğa ters düşen bir karakterdir. Doğayı hiç sevmeyen, eşine anlayış göstermeyen bir adamdır. ağaçları katlederek Boynuzlu Geyik Ana'nın oraya gelmemesine neden olur. çocuğun babası beyaz bir gemi içerisindedir. annesi de ortalıkta yoktur. çocuk Boynuzlu Geyik Ana'yı görmek için çok çabalar sarf eder. görür. çocuk Boynuzlu Geyik Ana'nın soyundan geldiğine inanır. dedesi aşılanmıştır bu düşünceyi ona. lakin bu düşünceye ona veren adam gün gelir inandıkları değerleri katletmeye başlar. köylerine gelen bir misafir için geyik avlarlar ve bu geyiği avlamada zorla olsa da Momun Dede'nin de parmağı vardır. avlanan geyiğin Boynuzlu Geyik Ana olduğunu öğrenince minik hayal dünyası başına yıkılır bizim çocuğun. herşeye küser. daha sonra dedesininde bu işte parmağının olduğunu öğrenince daha da çok yıkılır. daha sonra ırmağa doğru koşarak atlar ve son sözü
"Merhaba Beyaz Gemi Ben Geldim" olur.
kitapta anlamadığım tek nokta kitapta Beyaz Gemi olayı pek geçmese de isminin Beyaz Gemi olması. keşke Boynuzlu Geyik Ana olsaydı.
size de ayrıca teşekkür ederim Okuma Delisi / EmirSzweig