İngiliz Edebiyatı duayeni Mina Urgan anılarını akıcı bir şekilde anlatıyor bu kitapta. Cumhuriyetin ilk yıllarında, İstanbul'un ilk ışıklarının cereyan ettiği dönemde yaşayan ve size de bu kitapla o devri yaşatan bi kadın.
*Korkmadan komünistliğini ve ateistliğini böylesi bir toplumda dile getirebilmiştir.
*Mustafa Kemal ile karşılaştığı ilk anı anlattığı kısım ise paha biçilemez.
*Kitap ömrün farklı dönemlerinde defalarca okunmalıdır, özellikle ömür vefa ederse yaşlanınca bir kez daha okunmalıdır.