·200 syf.····Okunma: 07 Nisan 2026 20:04 Bu kitap bana çok sade ama bir o kadar da dokunaklı geldi. Olaydan çok duygu var içinde. Zaten Makar ile Varvara’nın mektuplarını okuyoruz, yani direkt onların içini görüyoruz. Makar çok yoksul ama kalbi çok temiz biri. Varvara da hayatın zorluklarıyla mücadele ediyor. İkisi de yalnız aslında ve birbirlerine tutunuyorlar gibi hissettim. Sadece aralarındaki ilişki biraz karmaşık geldi, baba-kız gibi mi, abi- kardeş gibi mi yoksa iki sevgili mi orası çok net değil sanki.
İnsanları küçümsememek lazım. Dışarıdan sıradan görünen hayatların içinde bile çok derin duygular var. Ve bir şekilde herkes kendi tercih ettiği hayatı yaşarken sonuçlarına da katlanıyor. Bir de yoksulluğun insanın gururunu nasıl etkilediğini çok iyi hissettiriyor kitap. Okunmaya değer.