Şiir sevmek zayıflık değil, bizatihi devrimdir!
Şiir sevdiğimi kimseye söyleyemiyorum. Zayıfım zayıf olmasına, biliyorum ama yine de korkuyorum zayıf gözükmekten.
Sayfa 28 - Kafa Dergisi, 139. Sayı, Nisan 2026.·Kitabı okudu
Alıntı
··
5 +1'leme
·
7,9bin Gösterim
25 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ağlamak için gözden yaş mı akmalı? Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı? Sevmek için güzele mi bakmalı? Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı? Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır? Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı? Hırsızlık; para, malmı çalmaktır? Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı? Solması için gülü dalından mı koparmalı? Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı? Öldürmek için silah, hançer mı olmalı? Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı? VİCTOR HUGO ♡
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Anlamlı...
Başlıkta takılı kaldım🍀🍀 Nuri Pakdil der ki Haydi! Kalk ve içine sinmeyen, İçine sinmediğin her şeye karşı Bir devrim yap....
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Yapmalı...
Şiir can'dır. Şair canan. Çünkü şairi şair yapan Canan.
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Kuşkusuz 👏
"Her insanın bir öyküsü vardır ama her insanın bir şiiri yoktur" der Özdemir Asaf. Şiiri olan insan özel insandır, güçlü insandır. Şiir insanı eksiltmez, bilakis çoğaltır. Şiir sevmeyi zayıflık olarak görmek, insanın kendinden kaçmasıdır. Oysa kendinden kaçan insan daha zayıf değil midir kendiyle yüzleşme cesaretini gösterebilen insandan?
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
O kadar haklısınız ki...
Şiiri zayıflık sananlar, aslında hissetmenin yükünü taşıyamayanlardır. Şiir zayıflık değildir bizatihi duyguların en zarif yansımasıdır.
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Oldukça net! 👏
Reklam
Duygusal insanları neden zayıf görürüz ki? Hislerini ifade etmekten korkmak daha büyük zayıflık değil midir? Bu yüzden hasta oluyoruz, şiir iyileştirir.
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Katılıyorum. Ama işte insanımız zayıflık belirtisi sayıyor.
Şiir seviyorum. Çünkü hissetmekten korkmuyorum. Zayıf görünmekten değil, hissizleşmekten korkarım. Eğer incelik zayıflıksa, kabalığı güç sayanlara zaten anlatacak bir şeyim yok.
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
İnsandan hissi çıkarınca ne kalırdı geriye?