9/10
·333 syf.··
Beğendi
·
2026 17. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2026 11:30
Bu kitap, sıradan hikâye değil gerçek yaşamdan bir hayat hikayesi .. Sinan Akyüz 'den İncir Kuşları Fidan Hanım kitaplarından sonra üçüncü okuduğum kitap Yağmurun Gelini oldu. Yazar öyle bir anlatmış ki, sanki sadece okumuyorsun; yaşıyorsun. Karakterlerin acısı, çaresizliği ve içlerindeki umut, sayfalar arasında sana da dokunuyor. Güzeller güzeli Delal ile Şilan’ın düğün günüyle başlayan hikâye, daha en başında insanın içini paramparça ediyor… Dilan için hayatının en güzel günü olması gereken o an, bir anda en karanlık günlerin başlangıcına dönüşüyor. Daha düğün başlamadan sevdiği adam öldürülür. Delal'in acısını yaşamasına bile izin vermezler çünkü töre devreye girer. Delal’dan, Şilan'ın kardeşiyle evlenmesi istenir. İşte tam burada insanın içi sıkışıyor. Bir kadının kendi hayatı üzerine söz hakkı olmaması, çaresizliği iliklerine kadar hissettiriyor. Dayanamayacağını düşünen Delal, ölümü bile göze alıyor… Ama kader onu Mamo ile karşılaştırıyor. Ve Ya töreye boyun eğip istemediği bir hayata adım atacak… Ya da hiç tanımadığı, yaralı bir adamla bambaşka bir kaderi seçecek… Sinan Akyüz bu hikâyede sadece bir aşkı değil, törenin gölgesinde kalan hayatları anlatıyor. Okurken insanın içi daralıyor, bazı satırlarda nefes almak zorlaşıyor… Özellikle dönemin atmosferi çok güçlü verilmiş. O gelenekler, o baskılar, o suskunluklar… Hepsi insanın içini sıkıyor. Eğer duyguyu yoğun hissetmek, okurken etkilenmek istiyorsan bu kitap tam o türden. Bu kitabı Semra tavsiyesiyle, #engelsizokurlaokuyoruz grubumuzla okudum. Gönülden tavsiyemdir
Yağmurun GeliniSinan Akyüz · Alfa Yayıncılık · 20173,716 okunma
·
19 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.