Merhaba dostlarım
Bugun ödüllü bir kitapla geldim .2014 te Japonya nın en prestijli edebiyat ödülü olan Akutagawa Ödülü nü almış bir kitap Bahar Bahçesi. Kapağına bayıldım öncelikle onu söylemeliyim. Ben bir Yusufçuk severim çünkü..
Bir durum hikayesi bu aslında. Olan büyük olaylar yok kitapta .Tam bir Uzakdogu edebiyatı sakinliği hakim kitabın geneline .Insanı hayal kurmaya teşvik eden bir kitap .
Taro eşinden ayrıldıktan sonra tek başına bir ev tutuyor .Ev yıkılması planlanan bir apartmanda .Dairelere hayvan isimleri verilmiş. Yılan ,domuz ve ejderha dairelerinde oturanlarla Taro var,yani dört daire.Apartmanın hemen bitişiğinde gök mavisi bir ev var.Komşusu Nishi o eve takıntılı .Vaktinde o evde ünlü bir çift yaşamış ve evin her yerinin fotoğraflarının oldugu bir kitap yayınlanmış. Nishi de okul zamanlarında bu kitabı görmüş ve eve takmış kafayı. En büyük arzusu evin içine girmek ve özellikle misket yeşili fayansları olan banyoyu görmek. Laf aramızda bayıldım bu fikre bende ,çok tatlı olmaz mı ya misket yeşili fayans ?
Taro'nun babasının ölümü sonrası düşünceleri,ablasıyla ilişkisi, komşularıyla yaşantıları sakın, sessiz bir hikayeyle buluşmuş bizlerle .Mekanların insanların üzerindeki etkisi ,insanların hayatlarına ufak dokunuşları, etrafını görebilmek ama gerçekten gorebilmenin üzerine harika bir anlatı ...
Kitapla kalın dostlar...
Bahar BahçesiTomoka Shibasaki