Puan vermedi·524 syf.··
2026 1. kitabı
·
106 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2026 00:22
Açıkçası ben kitabı kelime kelime, cümle cümle okumadım. Öyle okumaktan sıkılacağım kadar çok detay vardı çünkü. Yarım bırakmak istemedim fakat çok akıcı , okumaktan çok zevk aldığım bir kitap olduğunu söyleyemem. Orhan Pamuk’un düşünce yapısı bana biraz sıkıntılı geldi. Medeni olmayı bekareti önemsememekle eşleştirmiş kafasında zannımca. Evlilik dışı hayatı modern, medeni, olması gereken çağdaşlık seviyesi olarak lanse ederken, tesettürlü kadınlardan hep acıma ile bahsetmiş mesela :) Ne gülünç. Karakterlere gelecek olursak; Kemal, güzel, özgüvenli, alımlı bir kız karşısında kendini ezik hisseden sapkın ve sorumsuz bir erkek prototipi. Sevgilisini ondan statü olarak çok daha aşağıda bir kız ile aldatıyor. Füsun ise bir erkeğin ilgi ve sevgisine muhtaç neredeyse çocuk yaşta bir kız. Kitabın isminde geçtiği gibi masum bir aşk hikayesi yok ortada. Nişanlanmak üzere olduğunu bildiğin bir adam seni öpüyorsa bu romantizm değil, tacizdir. Senin buna karşılık vermen de masumiyet değil, karakter zaafiyetidir. Bir kadın ilgiye, sevgiye muhtaç olabilir ama ahlak dediğimiz kavram burada devreye giriyor. Hayat yargılamak için çok kısa olsa da en azından böyle şeyleri romantize etmemek gerektiğini düşünüyorum. Kemal zaten takıntılı, sorunlu bir kişilik ama Füsun’un da normal olduğunu söyleyemeyiz. Daha önce defalarca birlikte olduğu bir adamla düğünden önce birlikte olduğu için intihar etmesi, kendi içinde ne denli çatışmalar yaşadığını, istemediği şeyleri yaptığı bir hayatın içerisinde ne kadar bocaladığını gösteriyor. Kemal’in önce kendi hayatını, sonra Füsun’un hayatını rezil ettikten sonra kitabın sonunda “Herkes bilsin, çok mutlu bir hayat yaşadım.” demesi de ayrı bir gamsızlık örneği :) Sibel’in Zaim ile mutlu bir evlilik yapması, 2 tane kendi gibi güzel kızları olması, buna karşın Kemal ile Füsun’un acı bir son ile hayatlarının bitmesi ilahi adaleti gösteriyor. Günün sonunda herkes tercihlerinin sonuçlarını yaşar.. Netice itibarıyla çarpık, takıntılı ve saplantılı bir aşk hikayesini anlatıyor kitap. Okumazsanız bir şey kaybeder misiniz? Sanırım hayır.
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
·
27 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.