5/10
·248 syf.··
2026 9. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2026 21:44
Öncelikle bu kitabın evrenini çok yaratıcı buluyorum. Ama ilk yarısından sonra kalitesi düşmeye başlıyor. Son kısımları zoraki yazılmış gibi geldi bana. Neden böyle düşündüğümü anlatacağım ama öncelikle evreninden bahsederek başlayalım. Biz'in evreninde totaliter rejimin hat safhada olduğunu, sanayi devriminde çığır açtıklarını görebiliyoruz. Artık insanlar numaralarla adlandırılır. Herkes günlük rutinlerini saati saatine yerine getirmek zorundadır. Uyumalarından tutunda cinsel ilişkiye girmelerine kadar her şey saatinde yapılmalıdır. Vatandaşlar cam evlerde yaşamlarını idame ettirir ve evleri sürekli gözetlenir. Tıpkı 1984'te olduğu gibi etrafta sürekli devletin propagandasına maruz kalırız. Matematik ve bilimi kötüye kullanarak insanları köleleştirdiklerine şahit oluruz. Ayrıca bu evrende insanlık Yeşil Duvar'ın içine hapsolmuştur. Burası evrenin geçtiği yer olmakla birlikte resmen bir hapishaneyi andırmaktadır. Dediğim gibi, kitabın evrenine hayran kaldım. Gerçekten fikir çok güzel. Üstüne üstlük 1984, Cesur Yeni Dünya gibi eserlerinde Biz'den ilham aldığını duyunca çok büyük bir beklentiye girmiştim. Fakat sonlara doğru kitaptan kopmaya başladım. Betimlemeler aşırı kafa karıştırıcı geldi bana. Hal böyle olunca romandan felaket soğudum. Evrenin daha iyi açıklanması gerektiğini düşünüyorum. Nitekim sonlara doğru olay örgüsünü takip etmek işkenceye döndü. Sonuç olarak tavsiye etmiyorum bu kitabı. Bundan tonla kaliteli distopya eseri sayarım size. Büyük bir cevheri mahvetmişler resmen...
BizYevgeni İvanoviç Zamyatin · İthaki Yayınları · 202111,9bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.