Merhabalaaar ^^
Yeni bir kitap yorumuyla karşınızdayım: Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca...
Yaşar Kemal'den okuduğum bu ilk kitaptan biraz bahsetmek istiyorum sizlere:
Fillerin hükümdarı bir gün yardımcısı olan hüdhüd kuşundan, karıncaların varlığını, onların çok çalışkan olduklarını ve ellerinden birçok işin geldiğini öğrenir. Bu nedenle onları sömürgesi altına almak isteyen sultan, hiçbir suçu olmayan karıncalara savaş açar ve binlerce karıncayı öldürtür. Karıncaları tehdit ederek ve kandırarak kendisine köle yapmak ister ve hikaye bu şekilde başlar. Fillere inanan ve dediklerini yapan karıncalar olsa da elbette bu duruma karşı çıkanlar da olacaktır.
Yaşar Kemal aslında hayvanlar üzerinden insanları çok başarılı bir şekilde anlatmış. Eser bir çocuk masalı gibi görünse de aslında toplumsal birçok konu başarılı bir şekilde eleştirilmiş. Bu yönüyle kitabı George Orwell'in yazmış olduğu Hayvan Çiftliği'ne benzettim.
Sizlere de tavsiye ederim. Şimdiden keyifli okumalar ve bol kitaplı günler diliyorum... ^^