Zweig, bu kitabı 1941-1942 yıllarında Brezilya'da sürgündeyken kaleme aldı. Kitabın taslağını bitirip postaya verdikten sadece birkaç gün sonra, Avrupa’nın içine düştüğü durumdan duyduğu umutsuzluk nedeniyle eşiyle birlikte intihar etti. Bu yüzden Satranç, yazarın dünyaya bıraktığı son sanatsal vasiyetidir.