Puan vermedi·208 syf.····Okunma: 23 Nisan 2026 16:00 Kitabı basitçe özetlemek gerekirse; yazar aslında danışanları ile yapmış olduğu terapi seanslarını anlatmış. Bunları hasta güvenliği nedeni ile doğrudan yazamayacağı için coverlamış. İsim, bazen olay örgüsü değişikliği, Yalom'un felsefi ıslıklı cümleleri de araya katılmış. Her insan farklı öykü. Her öykü farklı sorular ve bazen de aynı sorular. Aynılık da insan olmaya çok dair bisey çünkü.
Okurken çok sarmalanmış hissettim. Kelimeler sadece bir aktarım aracıyken hatta kimi zaman kelimelerle bile kendimizi iyi ifade edemezken aktaramazken yazarın cümlelerindeki samimiyet bana çok geçti. Ölüm korkusu, iyi yaşayamama kaygısı, kapana kısılma hissi, yardımcı olamamak, faydalı olamamak.. öykülerde pek çok sorunla karşılaştım ve bunlar aynı zamanda kendim üzerinde de düşünmemi sağladı. Kimin iyisi, kimin doğrusu, kimin imajına göre yaşıyorum. Ve bunları hangi çizgide ilerletmeye çalışıyorum? Kendi onayım cevabını verebiliyorum dürüstlükle, ama bu onay mekanizmam büyürken içimde bu sahiden nasıl oluştu? Bir gün uyandım ve onay mekanizması mı vardı içimde mesela? İşte böyle basitçe yani. Ben bu soruları düşünmeye devam edeceğim. Şundan da eminim her yaşta olmaz belki ama bir kaç yılda bir de fikrimin değişeceğine eminim :) İnsanın gaipten gelen sorularla ya da Yalom'un ya da düşündürücü sorular sormasını sağlayan kitaplar nedeniyle içindeki kendi duvarlarına çarpa çarpa anlam yüklenmesini sağlayan bu kitaplarla karşılaşmasını değerli buluyorum. Düşünürken açık - karmaşık. Yaşarken karmakarışık. Deneyimlerin doğrusal düzlemine mükemmeliyetine inanmıyorum. Olana saygı duyuyorum ama sanki karmaşıklık bize noktalı virgülü ile bunu öğren diyor. Ve orada cözümsel bir adımı sırtlanabilmek çok insan hissettiriyor. Kitap da bunlarla dolu aslında.
Yalom'un bu kitabını, okumayı seven psikolojiye meraklı tüm okur arkadaşlara öneririm. Her hikayeden bir pay biçemeyebilirsiniz ama her hikayede kendinin de sadece bir insan olduğunu hatırlamak bana iyi hissettirdi. Bunu bu yılda mecburi hızdaki bir yaşamda hepimiz çok sık unutabiliyoruz çünkü. Herkese iyi okumalar...