Orhan Kemal’in bu kitapta yaptığı şey aslında şu:
Sadece bir fikir ortaya atmıyor, o fikri et kemiğe büründürüp yaşatıyor. O yüzden “kurgu” gibi değil de “gerçekten böyle bir dünya varmış” hissi geçiyor.
Bir empati dünyası içinde buluyorsunuz kendinizi . Erkek düzeninin kadın olmuş versiyonunu görmek aşırı eğlenceli.
Dil her zaman olduğu gibi muazzam , çok rahat akıyor.