Sonra kendi kendine şöyle dü§ündü: Bütün bu güzellikler ve asaletim neye yarar? Şimdi herkesten daha zavallıyım ben. Kızımın ye­rini hiçbir şey tutamaz. O olmayınca şarkılar da boş laf ve aldat­macadan öteye gidemiyor. Onun büyüsü, şarkılara hayat ve ne­şe, güç ve biçim kazandırıyordu. En aşağı hizmetkarımın yerin­ de olmaya razıyım. Belki o zaman kızım yanımda, bir damadım ve kucağımda oturan torunlarım da olurdu. O zaman başka bir kral olurdum. Kralı kral yapan şey, taç ve toprak değildir. Dün­yevi mallara doyum, taşan mutluluk hissi ve sonsuz yeterlik hissidir insanı kral yapan. Şimdi gururumun cezasını çekiyo­rum. Eşimi kaybetmek beni yeterince sarstı zaten. Bir de bu sı­nırsız acı!
Alıntı
·
40 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.