8/10
·278 syf.··
Beğendi
·
2026 45. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2026 18:26
Merhaba arkadaşlar. Zekadan etkileniyor musunuz? Günümüzde insan ilişkilerinde çevrede gördüğüm kadarıyla zeka çok fazla belirleyici bir özellik göstermiyor. Tabi hepimiz bu şekilde düşünüyor da olabiliriz ancak uygulama kısmı kesinlikle bambaşka dememizde de bir sakınca yok. Cennetin Ejderleri ne yazık ki güncel baskısı olan ama elime bir türlü gelmeyen bu yüzden de eskisiyle yetindiğim bir eser oldu. Ve başlamadan önce yazarın bir roman yazdığını ve o romanın da bu kitap olduğunu düşünüyordum. Bu konuda da yanıldığımı itiraf edeyim. Peki, nelerle karşılaşıyoruz? Öncelikle yine insan zekası ve bunun gelişimi üzerine yazılan bir eser olduğunu, eski tarihli bir eser olsa da evrim, biyoloji, bilgisayar bilimi ve tabii ki biyoloji alanında yazılan bir eser olduğunu belirtelim. Zeka’nın insanın kullanabileceği zihinsel kapasite olduğuna ise sonuna kadar çalışıyorum. Başka türlü 2 tekerli motora 4 teker takıp gitmeye çalışmaktan veya 4 tekerli arabaya 2 teker takıp sürmeye çalışmaktan farkı olmaz. Çalışır ama yürümez. Bu yüzden beyin tek başına bir anlam ifade etmez, zeka da çok mühimdir diyebiliriz. Ayrıca yazar beyin ağırlığı ve vücut ağırlığının da orantılı olduğunu savunuyor ki bu konuda da kendisine sonuna kadar hak veriyorum. Karıncalar hariç. Ah bunu asla açıklamayacağım, bunun yerine okumanızı tavsiye edeceğim. Aynı zamanda geçmiş dönemle bir kıyas yapılarak uyku ve rüyaların evrimdeki yeri (Freud amcam sağ olsun yine aklıma geldi), maymunlardaki işaret dili ve insanlığın doğuştan gelen korkularının üzerine bir odak var. Yazıldığı günden günümüze baktığımızda aslında büyük bir değişim görmüyoruz. Zeka seviyeleri daha iyi olan hayvanlardan maymunların, yunusların, balinaların ve karınca gibi hayvanların aralarında bir iletişim olduğu günümüzde de biliniyor ve günümüzde de çözülmedi. İnsanlık olaraksa beynimizin hala büyük kısmını kullanmadığımız savunuluyor. Bence pek çok beyinsiz dediğimiz insanın neden böyle olduklarını açıklasa da ben madem var, madem bir işlevi de var o halde vücut neden kullanmıyor diye açıkça sorguluyorum bu konuda. Kimi %12 diyor kimi %5 bile diyor. Açıkçası ben çok daha fazlasını kullandığımızı düşünenlerdenim. Yoksa varlığını sorgulamak zorunda kalacağım bir nesne oluyor. İncelemeler: #31243339 #302678396 #302920220 Okumalar: Atalarımızın Gölgesinde (İnsanın Doğa İçindeki Yeri Üzerine) Broca’nın Beyni (Bilim Aşkı Üzerine Düşünceler) Cennetin Ejderleri (İnsan Zekasının Evrimi Üzerine Düşünceler) Milyarlarca ve Milyarlarca Hepimize iyi okumalar dilerim..
Cennetin EjderleriCarl Sagan · E Yayınları · 1986380 okunma
·
85 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.