Puan vermedi·280 syf.····Okunma: 03 Mayıs 2026 23:18 En sevdiğim yazarların başında gelen Nazan Bekiroğlu'nun kitaplarını okumak bana Üsküdar vapurunda martılara simit atmak gibi hissettiriyor (dingin, kaygısız)... Yazar sözcük öbekleri ile hâlleri insanın zihninde resmediyor. Kitap dört bölümden oluşuyor. "Seyahat Albümü" bölümünde bilhassa Rusya seyahatlerinden bahsettiği kısımlarda sıkıldım. "Sizin bir bahçeniz var mı?","Olsun", "Keşke" gibi denemeleri çok sevdim. Yazarın genel kültür seviyesine hayran kaldım. Bazen Pgmalion'ın heykelinden, bazen lale devrinden bazen de kestanekarası fırtınasından bahsediyor. Farklı bakış açılarından bakmak için pencereler açıyor bu eserinde. Yeri geliyor bir sineğin perspektifinden baktırıyor okuruna. Zaman zaman Yusuf ve Züleyha, Leyla ile Mecnun gibi mesnevilere telmih yapıyor. Yine iktibas sanatına da yer veriyor