Puan vermedi·248 syf.··
2026 45. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2026 12:34
Kitabın son sayfasını kapattığımda odada öyle bir koku bıraktı ki bu kitap; burnuma taze pişmiş bir sütlaç kokusu, ruhuma ise eski bir sandığın rutubeti doldu. Şermin Yaşar, o bildiğimiz 'altı harfli' kavramının etrafına öyle bir hayat örmüş ki, okurken karakterlerin sofrasına bir minder de ben çekmişim gibi hissettim. Romanın içinde dolaşırken modern zamanın o gürültülü hızından kopup, her şeyin daha yavaş aktığı, duyguların ise çok daha ağır ve derin yaşandığı bir köye, Selime Teyze'ye misafir oldum. Yazarın o kendine has, su gibi akan dili sayesinde kelimeler değil de, bir insanın iç döküşlerini dinliyormuşum gibi geçti sayfalar. İncelemeyi yazarken bile hala o hüzünlü ama bir o kadar da umut dolu atmosferin etkisindeyim. Kitap, insanın en temel duygularına, o bitmek bilmeyen 'ait olma' ve 'iyileşme' çabasına öyle naif bir yerden dokunuyor ki, bitirdiğimde göğsümün üzerinde bir ağırlık ama yüzümde hafif bir tebessüm kaldı. Sadece bir hikaye okumadım; sanki çocukluğumun bir köşesinde kalmış o unutulmuş tadı, o altı harfli teselliyi yeniden buldum. Hayatın tüm sertliğine rağmen, bir kase tatlının sıcaklığında saklanan o büyük teselliyi hatırlamak isteyen herkesin bu kitaba, bu ruha dokunması gerekiyor.
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,8bin okunma
·
340 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ne kadar güzel bir inceleme olmuş🙏yüreğine kalemine sağlık arkadaşım. Kitabı listeme aldım merak ettim gerçekten🫠🌸
︎Sevgi♡Meren︎
Gönderi Sahibi
Özlem Koyun Size de huzur dolu ve kitap kokulu geceler diliyorum hocam... 🙏✨📚🌸