Kitap İlber Ortaylı'nın düşüncelerini içeriyor. Bir tarih kitabı değildir ancak tarihsel bilgiler de vermiştir. Kitabın ana yazılış amacı gündemde yer alan Cumhuriyet tartışmaları, İsrail- Filistin savaşı gibi sorunlar hakkında fikir beyan etmektir. Bu yüzden de kitapta kaynakça yoktur. Birkaç yerde dipnot olarak kaynak verilmiştir orası ayrı tabii. Merhum İlber hocanın Osmanlı için imparatorluk tabiri kullanması bence terminolojik bir hatadır, elbette ki kötü niyetle kullanmamıştır ancak imperum kökünden gelen imparatorluk terimi sömürgeci devletler için kullanılır. Onun dışında Pelin Batu ile röportaj da içeriyor kitap bekledigimden daha fazla bilgi verdi diyebiliriz.