Filmini izlemeden kitabı okudum. Çoğu bilim kurgu da yazar kendi evrenini yaratırken kendi hayali ya da hayale yakın terimlerle yazar ve okuyucu bunlara uyum sağlar. Bu kitapta yazar bundan ayrı olarak çok fazla ve gerçek bilimsel terim, teorem ve hesaplamalar üzerinden ilerlemiş ve ister istemez bir baskı oluşturmuş. Bu yüzden kurguyu anlamak için bu konularda birazda olsa bilgi sahibi olmak ya da anlamaya çalışarak ilerlemenin gerekli olduğunu düşünüyorum. Sürükleyici olsada bitirdiğimde baş ağrısı yaptığını söylemeden de edemeyeceğim.