Kimse geçmişimizi inkar etmiyor ama Atatürk o bin yıllık mirası sahipsiz bırakmadı, uçurumun kenarından çekip aldı. O olmasaydı bugün o şanlı tarihimizi bile başkalarının boyunduruğu altında anlatıyor olurduk. O yüzden 19 Mayıs'taki o can havliyle verilen mücadeleyi küçümsemek yerine, minnet duymak gerekir şuan özgürce bu yorumu yapıyorsanız o gün yok olmaya başlayan bir tarihî kurtaranlar sayesindedir.