Spoiler içerir
8/10
·303 syf.··
2026 49. kitabı
Kitabı çok sevdim. Öncelikle kendini okutuyor. Başlarda acaba ne olacak, bu yaptığı yanına kalacak mı soruları ile devam ediyordum ama fark ettim ki konu bu değil sadece... Sürekli bir edebi kaygı duyuyor, her okuduğu kitapta özlü sözler, alıntılar olsun isteyen biriyseniz evet size göre değil ama bu kaygılardan sıyrılırsanız şans vermeniz gerekiyor Başlarda çok kızıyordum June'a, nasıl böyle bir hareket yapabilir diye. Birde bir noktada kendi yaptığını o kadar yanlış bulmuyor ki, kendi iç hesaplaşmasında bile benim kitabım diyebiliyordu. Yaptığın asla kabul edilebilir bir şey değil ama kitap öyle bir kurgulanmış ki yer yer Juna hak verirken buldum kendimi, sonra ne yapıyorum ben dedim Athena'nın yazın tarzından ötürü kesinlikle ön yargım oluştu. Edebiyatta tabiki yaşanan olaylar aktarılır ama kişi kendi yaşadığını anlatıyorsa daha etik olur. Başkasının yaşadıklarını, travmalarını anlatıyorsa anlattığı kişi/kişilerin rızaları ve onlara zarar verip vermediği devreye giriyor. Athena sürekli başka insanların travmalarını ve anılarını malzeme haline getirip yazmış açıkçası. Şahsen doğru bulmadım. June yaşadığı kıskançlıkla Athena'nın yazdığı kitabı resmen çalıyor. Kendini o kadar kaybetmiş ki evladını kaybeden bir annenin bile acısını kendi çıkarı uğruna kullanıyor. İğrenç birisi. Sürekli kendinin yazar olduğu, yıllardır yazdığını söylemesine rağmen Athena olmasa fikir bile gelmiyor aklına. Güncel yaşadığımız dönemde edebiyatın da ne hale geldiğini görüyoruz, bu en sevdiğim kısmı oldu. Çok satanlara girecek kitabın aylar öncesinden sektör tarafından belirlenmesi, yazar ne kadar güzel bir şey yazarsa yazsın sektörde barınması için yayınevleri tarafından fonlanmazsa bir yere gelinemeyeceğini görüyoruz. Yazarın adından etnik kimliğine kadar karar vermeleri... Sektörün ne kadar içler acısı hale geldiğini gözler önüne seriyor. Ve kitabın en büyük travması sosyal medya... Artık insan hayatının sosyal medya haline gelmesi, linç kültürünün normal sayılması, sosyal medya etkisinin bir insanı yıkıma sürüklemesi... Çok severek okuduğum, popüler olmasının hakkını verdiğini düşündüğüm bir kitap benim için
Sarı YüzR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 202513,3bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.