Zweig yine kalbin en sessiz yerinden vuruyor…
Puan vermedi·88 syf.··
2026 23. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2026 16:15
Stefan Zweig 'ı her okuyuşumda konudan çok karakterlere bakarım hep. Bana göre insan psikolojisini çok derin gözlemliyor. Eserlerinde karakterlerini iyi ya da kötü diye çizmiyor. Bize diyor ki okuyucu; her insanın içinde çelişkiler vardır, onlara kızdığımız noktada anlamaya da çalışmalıyız aynı zamanda. Onun eserlerinde karakterler çoğu zaman: yalnız hissediyor, anlaşılmak istiyor, duygularını bastırıyor, bir olay sonrası içsel dönüşüm yaşıyor. Tıpkı Edgar gibi. küçük bir çocuğun masumiyetiyle yetişkinlerin gizlediği duygular arasındaki o ince çizgiyi çok iyi vurgulamış. Bir sırrın insanın içinde nasıl büyüdüğünü, güven duygusunu nasıl değiştirdiğini görmek oldukça çarpıcıydı. Edgar’ın yalnızlığı, anlaşılma isteği ve yaşadığı hayal kırıklıkları bana çok gerçek geldi. Bazen bir çocuğun sezgilerinin, yetişkinlerin kurduğu bütün oyunlardan daha güçlü olduğunu düşünüyorsun. Zweig’ın anlatımı sade ama bir o kadar da yoğun her zamanki gibi. Küçük detaylarla büyük duygular hissettiriyor. Yakıcı Sır , sadece bir sırrı değil; büyümeyi, kırılmayı ve insanların birbirine karşı ne kadar karmaşık olabileceğini anlatıyor. Etkileyici ve düşündürücü bir kitaptı. İnsan ruhunu anlamayı seven herkesin kendinden bir parça bulabileceğini düşündüğüm bir kitap...
Yakıcı SırStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202551,4bin okunma
·
90 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.