·176 syf.····Okunma: 27 Mayıs 2026 21:23 Kitabın konusu Oscar wilde'nin hapiste geçirdiği dönemde sevgilisi Bosie' ye yazdığı mektuptan oluşuyor,Kitap boyunca Oscar wilde'nin pişmanlıklarını ve kafa karışıklığını çok fazla okuyoruz,
Çoğu kişi Oscar wilde'nin eşcinsellik yüzünden hapse girdiğini ve Bosie ile olan ilişkisinde mağdur olanın oscar olduğunu düşünür,Ama gerçek biraz daha farklıdır
Oscar ve Bosie tanıştığında Oscar wilde orta yaşlı evli ve iki çocuk babası bir adamken Bosie Oxford 'a öğrenci ama bazı sebeplerden dolayı okulu bitiremiyen genç bir adam ,Zaten asıl sorun burdan bile başlıyor ilişkilerindeki yaş farkı bence çok rahatsız edici,Ve kitabı okurken farkettiiğim şey Oscar Bosieyi resmen çocuk gibi görüyor,kitabı okurken bunu çok fazla hisettim ,Bazı mektuplarında ona "my dear boy "diye hitap etmesi bence buna en büyük kanıttır,
Bosie'nin sorunun ne olduğunu tam olarak bilemiyoruz,ama oscar wilde Bosie 'nin onu sevdiğinden emin,Ama kitapta oscar wilde'nin anlatımına göre Bosie 'nin sara nöbetleri gibi öfke patlamaları oluyormuş,ayrıca çok yoğun bir terkedilme korkusuda varmış,Ben psikolog değilim ama bu belirtiler bence borderline kişilik bozukluğunu işaret ediyor,Ayrıca detaylı olarak ne olduğunu bilmesekte babasıyla olan ilişkileri çok kötü ,birbirlerini bir kaşık suda boğacaklar resmen,Daddy isues in vucüt bulmuş hali,Bundan kaynaklı olarakda kendinden yaşça büyük bir erkeğe saplantılı sevgi ve beslediğini düşünüyorum,Bu sorunlardan dolayı benim gözümde Bosie suçlu değil hasta bir genç adamdır,Ayrıca annesinin ve Oscar wilde'nin ona olan tavrı yüzünden Bosie 20 li yaşlarda olmasına rağmen hala olgun bir adam gibi davranmıyor , Hatta oscar wilde bu yüzden karısını uyarıyor bak bizim oğlumuzu da şekilde şımarık yetiştirme diye, Ama bir insanın hasta olması yaptıklarını telafi edermi? Bilmiyorum,Ama oscar wilde ile ilişkileri çok toksik,oscar hapse girene kadar 3 yıllık ilişkileri var ama bu süre zarfında her 3 ayda bir ayrılmışlar,Oscar wilde 'de çok fazla Bosie',den kaçmaya çalıştığını falan anlatıyor ama açıkçası ilişkiyi devam ettirmek istediği çok belli
Bu hapis konusunda Bosie'nin gazı yüzünden önce oscar bosie'nin babasına hakaret davası açîyor ama dava tersine dönüp oscar suçlu bulunup hapse giriyor
Ayrıca son olarak oscar wilde'nin karısını bahsetmek istiyorum ondanda biraz konuşayım,Açıkçası hikayede en çok üzüldüğüm kişi kendisi oldu,1800 li yıllarda kocasının eşcinsellik suçlamasıyla hapse atılması çok korkunç ,Oscar yüzünden oda herşeyini kaybetti ama buna rağmen Oscar daha zor durumda kalmasın diye ondan boşanmadı hatta ölene kadar ona para göndermeye devam etti peki oscar hapisten çıktıktan sonra ne oldu dersiniz?koşa koşa Bosie'nin yanına gitti ama çok kısa süre sonrada yine ayrıldılar,Bu ayrılıktan sonra 1898 yılında Oscar wilde'nin karısı ,1900 yılında da oscar hayatını kaybetti, Bosie ' de kısa süre sonra evlendi